RAR Salaj lucreaza la foc automat

RAR Salaj lucreaza la foc automat

Alarmati de cresterea taxei de poluare incepand de anul viitor, salajenii au inrosit liniile telefonice si au supraincarcat reteaua de internet pentru a obtine o programare la Registrul Auto Roman Salaj. Asa ca angajatii reprezentantei abia mai fac fata numarului de masini programate zilnic pentru verificare, fiind nevoiti sa efectueze ore suplimentare pana aproape de miezul noptii. Chiar si asa, multi dintre doritorii sa-si vada masinile inmatriculate pana la sfarsitul anului ar putea ramane cu buzele umflate, programarile ocupand chiar si data de 24 decembrie.

Pentru a scapa de taxele de poluare astronomice anuntate de Ministerul Mediului pentru anul viitor, salajenii se inghesuie pe ultima suta de metri sa-si cumpere si inmatriculeze autoturismele. Potrivit reprezentantilor Registrului Auto Roman (RAR) Salaj, peste 70 de masini intra zilnic in sediul reprezentantei salajene la verificare, in conditiile in care, in perioada anterioara lunii octombrie, erau programate aproximativ 30 de masini in fiecare zi. Din cauza numarului ridicat de programari pentru efectuarea verificarii tehnice in vederea inmatricularii, angajatii RAR Salaj efectueaza zilnic ore suplimentare.

Se lucreaza pana la ultima masina programata pentru ziua respectiva, chiar si pana aproape de miezul noptii. Nu avem ce face mai mult decat prelungirea programului de lucru si sistarea concediilor de odihna pentru luna decembrie. In mai multe judete au fost detasati sute de oameni care sa suplimenteze numarul angajatilor pentru efectuarea verificarilor, a declarat purtatorul de cuvant al RAR, Lorena Buhnici.

Doar cinci zile pentru programari

Insa, chiar si in conditiile de program prelungit si suplimentari de personal, multi dintre salajeni ar putea ramane cu buzele umflate, in imposibilitatea de a-si inmatricula masinile pana la sfarsitul anului. Cei intarziati ar trebui sa stie ca programarile la RAR Salaj se mai pot face doar pentru zilele ulterioare datei de 27 decembrie. Persoanele care nu reusesc sa obtina o programare pana la sfarsitul anului vor trebui sa isi inmatriculeze vehiculele in conformitate cu taxele de poluare aflate in vigoare anul viitor, ne-a declarat purtatorul de cuvant al RAR.

Proprietarii de masini din judet isi pot face programari la RAR Salaj prin intermediul paginii de internet a institutiei sau la numarul de telefon 0260-669867.

Taxe de poluare la cote ridicate

Toata agitatia din aceasta perioada are la baza taxele de inmatriculare anuntate de Ministrul Mediului pentru anul viitor. Romanilor li se pregateste o crestere a taxei de inmatriculare, fiind taxate inclusiv motoarele Euro 5, care pana acum erau scutite.

Potrivit unui comunicat al Ministerului Mediului, s-a propus ca, incepand cu 1 ianuarie 2011, pentru un autoturism nou Euro 5, cu o capacitate cilindrica de 1.100 centrimetri cubi (cm3), taxa sa fie de 116 euro. Pentru cele cu o vechime de doi ani, propunerea de taxa este de 91 de euro. Pentru un motor de 2.000 cm3, pentru o masina noua, taxa ar putea fi de 680 de euro, iar daca are vechimea de doi ani, de 618 euro.

Pentru masinile Euro 4, Ministerul Mediului vrea taxe mai drastice. Pentru un autovehicul de 1.400 cm3, vechi de un an, pentru care se plateste acum o taxa de prima inmatriculare de 380 de euro, in 2011 taxa va fi 483 de euro. Pentru o masina cu o vechime de trei ani pentru care acum se platesc 315 euro, din 2011 taxa va ajunge la 399 de euro.

Taxa de prima inmatriculare va creste mai mult in cazul motoarelor Euro 3. Ministerul Mediului a exemplificat ca, pentru un autoturism cu un motor de 1.400 cm3 si o vechime de sapte ani, noua taxa va fi de 998 de euro, fata de 673 de euro, cat se plateste in prezent. In cazul unui autoturism cu o vechime de opt ani, propunerea este de 880 de euro, in loc de 594 de euro cat este acum.

De asemenea, pentru masinile Euro 2, cu un motor de 1.400 cm3 si o vechime de zece ani, taxa va ajunge la 2.428 de euro in loc de 1.616, cat este in prezent. In functie de capacitatea motorului, vechimea masinii si norma de poluare, taxa de prima inmatriculare poate ajunge si la sume de ordinul zecilor de mii de euro.

Deocamdata sumele sunt doar teorie. In viata reala statul cere taxe dupa taxe iar romanii se chinuie sa supravietuiasca.

Leave a Comment